Ivan Wernisch

Dřevěný dort

Reflektuje Jan Gabriel
Recenze a reflexe – Recenze
Z čísla 13/2023
Chviličku.
Načítá se.

Souvisí

  • Právě vychází
    Ivan Wernisch

    Dřevěný dort

    Co čumíš? Nečum! křičely na mě slečny
    Jinou vzpomínku na to místo nemám,
    mám jenom obrázek: sedím na vysoké židli
    a upřeně hledím na dřevěný dort

    Beletrie – Poezie
    Z čísla 20/2022
  • 02_anketa_Kral
    Petr Král
    Anketa s Martinem Stöhrem, Zuzanou Karlovou, Radimem Kopáčem, Petrem Motýlem, Věrou Koubovou, Robertem Fajkusem, Antoniem Parentem, Donatella Giancasperem, Zbigniewem Machejem, Petrem Adámkem, Janem Gabrielem, Petrem Hruškou, Danielou Langer, Janem Gogolou ml., Jiřím Kloboukem, Romanem Erbenem, Michalem Šandou, Sylvií Richterovou, Františkem Dryjem, Maxem Ščurem, Michalem Ajvazem, Milanem Ohniskem, Wandou Heinrichovou, Jaromírem Zelenkou, Vendulou Bednářovou, Milanem Klepikovem, Janem Rubešem, Josefem Hrdličkou, Pavlem Kostiukem, Vlastou Voskovcovou, Marinou Vanci-Perahim, Robertem Kanóczem, Pavlem Řehoříkem, Ivanem Štrpkou, Jakubem Řehákem, Jaromírem Typltem, Janou Bokovou, Jaromírem Zeminou a Patrikem Linhartem

    „Tanec je pro vás víc než rovná cesta,“ řekl mi tehdy

    Ptá se Milan Ohnisko

    Petr byl ztělesněním noblesy: jak osobní, lidské, tak noblesy poezie s celým jejím bohatstvím, čítajícím tisíce let a tisíce odstínů. (Max Ščur)

    Rozhovory – Anketa
    Z čísla 21/2020
  • Ozvěny surrealismu
    Jan Gabriel

    Josef Istler 1919–2000

    Istlerovy Hlavy, tato nikdy nekončící, nevyzpytatelná, dramatická, ironická a často i groteskní hra, jsou neseny jak samotnými principy automatismu a náhody, tak nepřehlédnutelným existenciálním podtónem.

    Esejistika – Studie
    Z čísla 1/2019
  • Ozvěny surrealismu
    Zdena TominováCesta za moře a jiné básně

    Nepřehlédnutelná poezie

    Reflektuje Jan Gabriel

    Poezie pro Zdenu Tominovou představovala a představuje především živou hodnotu, příkladnou otevřenost vůči neznámému, a nikoli literární žánr, byť jakkoli svůdný.

    Recenze a reflexe – Dvakrát
    Z čísla 1/2019