Výuka literatury
Alena Polcarová

Číst všechno, co vám přijde pod ruku

Drobná publicistika – Glosa
Z čísla 7/2025
Chviličku.
Načítá se.

Souvisí

  • Výuka literatury
    Rozhovor se Stanislavem Zajíčkem

    Základní pedagogickou kvalitou je přesvědčivost

    Ptá se Michaela Šedinová

    Měl jsem vždycky velkou výhodu v tom, že jsem si vymýšlel a realizoval ty vedlejší předměty, kde jsem na různý způsob experimentoval a třeba jsem se i bavil. Patnáct let jsem se intenzivně věnoval se studenty divadlu a počítám do toho samozřejmě i Literátní fabriku, Interpretační seminář, Úvod do studia věd nebo Základy evropské kultury.

    Rozhovory – Rozhovor
    Z čísla 7/2025
  • Výuka literatury
    Filip Komberec

    Úvahy nad smyslem literární edukace

    Učitel literatury je zvláštním způsobem poctěn, privilegován, zároveň je vázán velikou zodpovědností nejen k oboru, ale zejména ke svým žákům a ke komplexnímu rozvoji jejich osobností.

    Esejistika – Esej
    Z čísla 7/2025
  • Výuka literatury
    Ivo Harák

    Jak to vidím a jak to žiju

    Možná je na autorská čtení do hospod a kaváren vodím proto, abych hostinským přihrál hosty a sobě umožnil konzumaci alkoholu vlastně v pracovní době. Možná tohle všechno dělám, protože nic jiného a lepšího neumím (vždyť víte, obě ruce levé). A protože mě to baví.

    Esejistika – Esej
    Z čísla 7/2025
  • Výuka literatury
    Kristýna Svidroňová

    K čemu je dobrý školní časopis?

    Školní časopis není na první pohled zdaleka tak atraktivní jako jiná lákadla dnešní doby. Je pomalý, neefektivní a tichý. Ale ten, kdo ho tvoří, se učí mluvit, přemýšlet i naslouchat. Jen pozor – je to návykové. Člověk začne jedním článkem… a najednou je z něj šéfredaktor.

    Drobná publicistika – Glosa
    Z čísla 7/2025