Zuzana Dostálová

Soběstačný

Reflektuje Erik Gilk
Recenze a reflexe – Recenze
Z čísla 17/2020
Chviličku.
Načítá se.
  • Erik Gilk

    (1973), literární historik, v současné době je docentem na Katedře bohemistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Literární reflexe uveřejňuje nejčastěji v časopisech Host a Tvar.
    Profil
  • Zuzana Dostálová

    (1976) violoncellistka a spisovatelka, se narodila do umělecké rodiny. Její otec byl filmový režisér, spisovatel, scenárista a předseda pražské židovské obce Zeno Dostál (1934–1996). Vystudovala Pražskou konzervatoř a Janáčkovu akademii múzických umění v Brně, ...
    Profil

Souvisí

  • Karin LednickáŠikmý kostel. Románová kronika ztraceného města, léta 1894–1921

    Naivní kronika v přepychovém hávu

    Reflektuje Erik Gilk

    Jenže chyba lávky: autorčin klasický vševědoucí vypravěč, jakým psali venkovští realisté, nehodlá čtenáři něco pouze naznačit, nebo dokonce zatajit, ale vodí jej všude za ruku jako slepého.

    Recenze a reflexe – Recenze
    Z čísla 15/2020
  • Alena Scheinostová, Pavla Horáková, Zuzana Dostálová

    Pišingr (ukázka z románu)

    Větrné mlýny znám, učili jsme se o nich ve škole, a taky jsem jeden viděla z okna autobusu, když jsme loni jeli na školu v přírodě do Krkonoš. Radek Hadraba si tam zlomil nohu, když lezl na strom…

    Beletrie – Próza
    revue Ravt 5/2018
  • kol. autorůSto básní: svět staré japonské poezie

    Básně nejen o luně a rozkvetlé višni

    Reflektuje Adam Borzič

    Navíc se láska v japonském básnictví zrcadlí v koloběhu ročních dob, takže se přírodní a milostné motivy přirozeně proplétají jako těla na lůžku.

    Recenze a reflexe – Recenze
    Z čísla 15/2020
  • Nad knihou
    Daniela ŠterbákováTicho: John Cage, filozofia absencií a skúsenosť ticha

    Všechno je hudba?

    Reflektuje Anna Luňáková

    Už Wolfgang Amadeus Mozart si všiml, že hudba je ukrytá nejen v notách, ale i v tichu mezi nimi, a jiní zas, že je lepší nemluvit, pokud slova nejsou lepší než ticho. V případě Johna Cage nejde jenom o „toho performera, co zahrál ticho“, ale o celý kontext myšlenkového pohybu, ve kterém jeho pokus vzniká.

    Recenze a reflexe – Recenze
    Z čísla 13/2020