Ludmila Kroužilová, Jordanka Trifonova, Marcel Černý, Ondřej Zajac

Do příští trávy… Antologie moderní bulharské poezie od A. Dalčeva do 90. let 20. století

Reflektuje Milena Fucimanová
Recenze a reflexe – Recenze
Z čísla 20/2020
Chviličku.
Načítá se.
  • Milena Fucimanová

    (1944) je básnířka, prozaička a lingvistka. Narodila se v Praze, od roku 1952 žila v Brumově na Valašsku. Po absolvování FF Masarykovy univerzity (dříve UJEP) učila na gymnáziu ve Valašských Kloboukách, od roku 1992 na ...
    Profil
Ludmila Kroužilová, Jordanka Trifonova, Marcel Černý, Ondřej Zajac

Do příští trávy… Antologie moderní bulharské poezie od A. Dalčeva do 90. let 20. století

Souvisí

  • Výroční ceny
    Tomáš Gabriel, Radek Fridrich, Alois Marhoul, Milena Fucimanová

    Magnesia Litera 2018 – Poezie

    Obcházení ostrova vytrhává Děžinského poezii z času, je meditací zaměřenou na bod. Dění je ponecháno perifernímu vidění. (Tomáš Gabriel)

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 7/2018
  • Aktivismus
    Milena Fucimanová

    Prázdná židle

    Díky Českému centru Mezinárodního PEN klubu v Praze, Knihovničce PEN klubu, díky edici Člověk v tísni a samozřejmě díky neúnavným bojovníkům z řad této organizace naléhavá svědectví nezanikají.

    Esejistika – Esej
    Z čísla 11/2016
  • Irena ŠťastnáŽvýkání jader

    Stříhá si nehty do postele

    Reflektuje Milena Fucimanová

    Jednotlivé básně někdy působí jako křehká vlákna mezi neodbytnou minulostí a steskem současnosti. Zase jsme v exteriéru.

    Recenze a reflexe – Dvakrát
    Z čísla 7/2016
  • Nad knihou
    Daniela ŠterbákováTicho: John Cage, filozofia absencií a skúsenosť ticha

    Všechno je hudba?

    Reflektuje Anna Luňáková

    Už Wolfgang Amadeus Mozart si všiml, že hudba je ukrytá nejen v notách, ale i v tichu mezi nimi, a jiní zas, že je lepší nemluvit, pokud slova nejsou lepší než ticho. V případě Johna Cage nejde jenom o „toho performera, co zahrál ticho“, ale o celý kontext myšlenkového pohybu, ve kterém jeho pokus vzniká.

    Recenze a reflexe – Recenze
    Z čísla 13/2020