Iva Hadj Moussa

Havířovina

Reflektuje Milan Pavlovič
Recenze a reflexe – Dvakrát
Z čísla 9/2023
Chviličku.
Načítá se.
  • Iva Hadj Moussa

    (1979) se narodila v jihočeských Božeticích. Vystudovala psychologii na Fakultě sociálních studií v Brně, krátce pracovala jako dětská psycholožka a poté jako výzkumnice v Centru dopravního výzkumu. Následně sbírala zkušenosti v jedné pražské reklamní agentuře, ...
    Profil

Souvisí

  • Petr HruškaSpatřil jsem svou tvář

    Poetický dokument

    Reflektuje Jan Krasický

    List je popisován a prázdných míst ubývá, tak jako na mapě kontinentů. Pro vyznavače pokroku to snad znamená úspěch, ale u jiných to může vyvolat melancholii a ambivalentní pocity.

    Recenze a reflexe – Dvakrát
    Z čísla 6/2023
  • Petr HruškaSpatřil jsem svou tvář

    Existenciální plavba Petra Hrušky

    Reflektuje Olga Stehlíková

    Síla této básnické sbírky je také v její skryté reflexivnosti, novinářská deskriptivnost není „autorsky komentována“ (vše je přítomno přímo v popisech samých) – je zpracovávána samotným médiem básně, totiž přesnou a nesmírně naléhavou obrazností, sugestivní vizualitou, senzualitou obecně, přitom za zachování podivuhodně věcného sdělení.

    Recenze a reflexe – Dvakrát
    Z čísla 6/2023
  • Daniela VodáčkováAutoportréty

    Autoportréty Daniely Vodáčkové aneb Vcítění

    Reflektuje Zbyněk Fišer

    Vizualizace vztahů mezi malířkou a portrétovanou osobou je uměleckou projekcí a stylizací mnoha vrstvených komponent, čímž se portréty či autoportréty stávají nositeli mnohočetných poselství.

    Recenze a reflexe – Dvakrát
    Z čísla 3/2023
  • Daniela VodáčkováAutoportréty

    Portréty básnířky

    Reflektuje Milena Slavická (M. S.)

    Pochopila jsem (snad správně), že autoportrét je pro ni zrcadlo, které odráží to, co má před sebou, v tomto případě malíře, který před zrcadlem stojí a zhlíží se v něm, poznává se v něm, ale zároveň, a to je důležité, se do tohoto zrcadla dívá i autorka knihy a také se v něm odráží.

    Recenze a reflexe – Dvakrát
    Z čísla 3/2023
  • Anna Beata HáblováSměna

    Jak najít klíč k Petře

    Reflektuje Jan M. Heller

    Autorka však zjevně nemá v oblibě otevřené konce, nakonec se všechno nějak (aspoň nějak a aspoň prozatím) vyřeší, záhada ztraceného obrazu je rozluštěna, dojde k závěrečnému tvůrčímu vzmachu a nakonec se rozsekne i ta nedůstojná práce, i když se nesluší prozrazovat jak.

    Recenze a reflexe – Dvakrát
    Z čísla 2/2023