Divadlo
Jan Sojka

Morell

NEZNÁMÝ: (skočí mu do řeči) Ano, dávno předtím, než jste se vyšplhal až k Hitlerovi… A teď vám všechno, co se stalo potom, přijde jako neskutečný sen. Nejdřív jste si myslel, že jste si vybral svůj osud nejlépe, jak to šlo. A nakonec jste pochopil, že si osud vybral vás, a ne zrovna moc dobře. Nemám pravdu?

Beletrie – Drama
Z čísla 9/2023
Chviličku.
Načítá se.

Souvisí

  • Divadlo
    Ondřej Macl

    Trauma jménem Medúza

    Téma křivdy, traumatu a jeho destruktivity zastiňuje všechno ostatní. Cikán se přitom programově vyhýbá tomu, aby mýtem konfrontoval současné společenské problémy, z hlediska Manifestu Múzismu by to nejspíš považoval za reduktivní. Drží se bezpečnější „romanticko-klasicistní“ pozice.

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 19/2022
  • Parizek
    Divadlo, Elfriede Jelinek
    Rozhovor s Dušanem Pařízkem

    Jelinek může být jenom jedna

    Ptá se Iva Mikulová

    První texty Elfriede Jelinek nepopírají divadelní situaci nebo dramatickou postavu a přes někdy i krkolomnou vykonstruovanost jsou ironické, jako by její psaní bylo zpočátku odlehčenější.

    Rozhovory – Rozhovor
    Z čísla 16/2019
  • Divadlo, Elfriede Jelinek
    Karen Jürs-Munbyová

    Inscenační tradice děl Elfriede Jelinek

    Před promítacím plátnem stála neslyšící herečka Ingeborg Podehlová a ‚překládala‘ text do stylizované znakové řeči.

    Esejistika – Úvaha
    Z čísla 16/2019
  • Divadlo, Elfriede Jelinek
    Gerda Poschmannová

    Již nikoli dramatický divadelní text

    Zkoumání jazyka hraje klíčovou roli i v takových textech Elfriede Jelinek, které sice rozkládají dramatickou formu, ale zároveň (ještě stále nebo už zase) využívají narace a postav.

    Esejistika – Studie
    Z čísla 16/2019