Alena Mornštajnová

Listopád

Reflektuje Iveta Mikešová
Recenze a reflexe – Dvakrát
Z čísla 15/2021
Chviličku.
Načítá se.
  • Alena Mornštajnová

    (1963) vystudovala angličtinu a češtinu na Filozofické fakultě Ostravské univerzity. Žije ve Valašském Meziříčí. Debutovala v roce 2013 románem Slepá mapa (Host), druhý román Hotýlek vyšel tamtéž v roce 2015. ...
    Profil

Souvisí

  • alena_mornstajnova
    Rozhovor s Alenou Mornštajnovou

    Knihy mi daly svobodu

    Ptá se Simona Martínková-Racková

    Zprostředkovávat myšlenky, byť pořád doufám inteligentní formou, je podle mě cennější než napsat knihu, která bude úplně nabušená, ale nikdo si ji nekoupí.

    Rozhovory – Rozhovor
    Z čísla 18/2019
  • Martin StöhrUžitá lyrika

    Gebrauchslyrik?

    Reflektuje Jan M. Heller

    Maloměstské motivy jsou spojeny zejména a především s Brnem; nebýt takto výrazné modulace právě této jedinečné atmosféry, úvodní poznámku o autorově spřízněnosti s „největším českým maloměstem“ bych si coby pražský rezident rozhodně nedovolil.

    Recenze a reflexe – Dvakrát
    Z čísla 20/2020
  • Alžběta LuňáčkováPravý úhel

    Vzývání pravidelnosti ve světě bez pravidel

    Reflektuje Vít Ondrák

    Pravý úhel lze také číst jako zrcadlo soukromého světa, v němž se básnická fikce stává realitou možná víc než realita sama. Takto poetizovaný svět je neustále tázán, neboť nic nemůže zůstat pevně ukotveno něčím tak nejistým, jako je jazyk.

    Recenze a reflexe – Dvakrát
    Z čísla 19/2020
  • Alžběta LuňáčkováPravý úhel

    Berlí prozkoumávat terén

    Reflektuje Jan M. Heller

    Nejistota, s  níž básnické já vstupuje do prostoru, je především nejistota vztahu k  druhému.

    Recenze a reflexe – Dvakrát
    Z čísla 19/2020
  • Thomas Stearns EliotKřesťan – kritik – básník

    Staronové setkání s velikánem

    Reflektuje Adam Borzič

    Eliotovo promýšlení tradice v literárním i společenském kontextu je impozantní, i když dílčí momenty nás mohou zarážet, včetně náznaku antisemitismu (ten se vyskytuje i v jeho poezii, Eliot ovšem nikdy nedospěl k fašismu jako jeho přítel Pound).

    Recenze a reflexe – Dvakrát
    Z čísla 13/2020