Lidé
Jakub Haubert
-
-
Nad knihouJohana Chylíková, Jiří Skála – Hranice příležitostí
Kdo (ne)může tvořit?
Reflektuje Jakub HaubertRozhodnutí hlásit se na uměleckou vysokou školu nepochybně formují i předchozí zkušenosti se základní a střední školou, ale také se zájmovými institucemi (sporty, kroužky, ZUŠky apod.). Jak ale podotýká Jiří Skála, „jako pedagoga a výtvarného umělce mě na našich rozhovorech překvapila důležitost neformálních, neinstitucionalizovaných aktivit“
Recenze a reflexe – RecenzeZ čísla 17/2024 -
JH
Společnost tedy patří a slouží spektáklu stejnou měrou, jakou spektákl patří a slouží společnosti. Příběhy, které si vyprávíme, už nefungují jako „laboratoř možného“, nýbrž jako spektakulární laboratoř toho jediného, co je možné – tedy spektáklu. Zároveň se zdá, že spektákl je i dokonale flexibilní: snadno do sebe inkorporuje momenty individuální nespokojenosti se systémem, přičemž zajistí, že veškeré naše revolty a vzbouření míří vždy proti iluzi, nikoliv proti podstatě problémů.
Recenze a reflexe – RecenzeZ čísla 10/2024 -
JHRecenze a reflexe – RecenzeZ čísla 8/2024
-
LF JL IB JHNad knihouAnketa s LP Fishem, Milenou Bartlovou, Janem Lukavcem, Ivem Bystřičanem a Jakubem Haubertem
Fascinující vhledy nedávných let
Ptá se Lukáš SenftVybraní respondenti a respondentky doporučují knihy, které bystře provádějí minulostí, provokují současnost či polemizují o budoucnosti.
Rozhovory – AnketaZ čísla 10/2023 -
JHNad knihouVáclav Janoščík
Dystopický realismus? Jak se učit skrze kapitalismus a temné budoucnosti
Reflektuje Jakub HaubertRecenze a reflexe – RecenzeZ čísla 15/2022 -
JH
Jeho román tak zcela otevřeně glosuje i stav současného Česka ve světle globálních problémů pozdního kapitalismu.
Drobná publicistika – SlovoZ čísla 11/2022 -
JH
Tím se však vizuální charakter úvodní scény zdaleka nevyčerpává, dalo by se tvrdit, že celý výjev je před námi odhalován postupným přechodem pomyslné „kamery“: nejprve hledíme na prázdné moře, a teprve po chvíli „záběr“ na piráty sjede dolů na břeh s mrtvými těly, aby je snímal do těch nejmenších detailů.
Esejistika – EsejZ čísla 6/2018
-
JHRecenze a reflexe – RecenzeZ čísla 20/2024
-
Nad knihouJohana Chylíková, Jiří Skála – Hranice příležitostí
Kdo (ne)může tvořit?
Reflektuje Jakub HaubertRozhodnutí hlásit se na uměleckou vysokou školu nepochybně formují i předchozí zkušenosti se základní a střední školou, ale také se zájmovými institucemi (sporty, kroužky, ZUŠky apod.). Jak ale podotýká Jiří Skála, „jako pedagoga a výtvarného umělce mě na našich rozhovorech překvapila důležitost neformálních, neinstitucionalizovaných aktivit“
Recenze a reflexe – RecenzeZ čísla 17/2024 -
JH
Společnost tedy patří a slouží spektáklu stejnou měrou, jakou spektákl patří a slouží společnosti. Příběhy, které si vyprávíme, už nefungují jako „laboratoř možného“, nýbrž jako spektakulární laboratoř toho jediného, co je možné – tedy spektáklu. Zároveň se zdá, že spektákl je i dokonale flexibilní: snadno do sebe inkorporuje momenty individuální nespokojenosti se systémem, přičemž zajistí, že veškeré naše revolty a vzbouření míří vždy proti iluzi, nikoliv proti podstatě problémů.
Recenze a reflexe – RecenzeZ čísla 10/2024 -
JHRecenze a reflexe – RecenzeZ čísla 8/2024
-
JHNad knihouVáclav Janoščík
Dystopický realismus? Jak se učit skrze kapitalismus a temné budoucnosti
Reflektuje Jakub HaubertRecenze a reflexe – RecenzeZ čísla 15/2022
-
LF JL IB JHNad knihouAnketa s LP Fishem, Milenou Bartlovou, Janem Lukavcem, Ivem Bystřičanem a Jakubem Haubertem
Fascinující vhledy nedávných let
Ptá se Lukáš SenftVybraní respondenti a respondentky doporučují knihy, které bystře provádějí minulostí, provokují současnost či polemizují o budoucnosti.
Rozhovory – AnketaZ čísla 10/2023
-
JH
Jeho román tak zcela otevřeně glosuje i stav současného Česka ve světle globálních problémů pozdního kapitalismu.
Drobná publicistika – SlovoZ čísla 11/2022
-
JH
Tím se však vizuální charakter úvodní scény zdaleka nevyčerpává, dalo by se tvrdit, že celý výjev je před námi odhalován postupným přechodem pomyslné „kamery“: nejprve hledíme na prázdné moře, a teprve po chvíli „záběr“ na piráty sjede dolů na břeh s mrtvými těly, aby je snímal do těch nejmenších detailů.
Esejistika – EsejZ čísla 6/2018
Pro obsah starší roku 2015 můžete zapátrat na našem starém webu: http://old.itvar.cz.
Pokud Vám můžeme s čímkoliv pomoci, napište nám!
Edituje
-
Vojtěch Němec
Redakce