DV

Lidé

Daniela Vodáčková

Medailon

(1964, Praha) vystudovala český jazyk a jednooborovou psychologii na Filozofické fakultě UK. Pracuje jako psychoterapeutka se zaměřením na biosyntézu a psychomotorickou terapii Pesso Boyden; zabývá se také metodologií v oblasti krizové intervence, paliativní péčí a terapií psychického traumatu. Je autorka, spoluautorka a editorka mnoha odborných publikací. Mezi lety 2004–2021 pracovala jako pedagog na Katedře sociální práce FF UK. Je také zakladatelkou a spoluzakladatelkou dvou ansámblů zaměřených na poučenou interpretaci staré hudby: komorního souboru Ensemble Guillaume a kvartetu Quadrifolium. Je autorkou básnických sbírek Z období prvních řas (dybbuk, 2016), Autoportréty (Malvern, 2022) a Grotte (Malvern, 2024). Publikovala v literárních časopisech Souvislosti, Psí víno, Glosolália, Tvar, Rukopis. V roce 2021 psala pro časopis Tvar pravidelný sloupek s názvem Báseň v odraze.

 

 

Autor fotografie

Jan M. Heller

  • DV

    Tak tedy, jaký je to pohled? Dlouhý a zaostřený? Dlouhý a rozostřený? Anebo kratší zákmity pohledu? Jde o pohled s náznakem slz jako u světců v blížícím se orgasmu náboženské extáze? A v jaké poloze jsou oční víčka? Jsou oči doširoka otevřené anebo přivřené do tvaru úzké mandle?

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 13/2021
  • DV

    Co by mohla být ta bílá nemoc? Vše kolem je doběla rozpálené, děj na nebi má bílou barvu, básníkovy oči jsou unavené, pravděpodobně chronickým nevyspáním.

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 12/2021
  • DV

    Všude je hodně vody, i uvnitř – bouře, déšť, voda do půli lýtek, coca-cola, rum, pláč, další (nepojmenované) tělesné tekutiny, bažina bezbožných lásek (taky tekutá) a v blízkosti oceán.

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 11/2021
  • DV

    Napadají mě dvě různé asociace: mučící tetovací stroj z Kafkovy povídky „V kárném táboře“ (totalitní sadomasochismus) a dobrovolná bolest vytvářející endorfiny, kterou musí člověk vydržet při tetování.

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 10/2021
  • DV

    Sama si představuji nějaké místo v Paříži nebo v Aix-en-Provence, skutečný park Mirabell se nachází v Salzburgu a je pečlivě a geometricky upraven, ačkoliv je možné, že pokračuje do další, divočejší části.

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 9/2021
  • DV

    Utrpení, které je s tím pro mě spojeno, spočívá v obrovské a zkoncentrované síle trvající po velice krátký čas, síle, kterou mohu sdílet jen částečně, přesto se mě dotýká. Klient na to sám není, já ano.

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 7/2021
  • DV

    Intimní prostor dvou žen, důvěrných přítelkyň, v němž se probírají nejtěžší milostné eskapády, dobře znám; napadlo mě k básni postupně přizvat své nejlepší přítelkyně – V., B. a I.

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 5/2021
  • DV

    Hlubinná matematika pokračuje. Nenarozené děti jsou nadnášeny vnitřním mořem plodové vody uvnitř těl svých matek.

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 4/2021
  • DV VP
    Daniela Vodáčková, Virgilio Piñera

    Báseň v odraze III. (Virgilio Piñera)

    Báseň Virgilia Piñery „Na počátku bylo slovo“ mne vede k hledání dokladů o propojenosti počátku a konce. Kolo života se točí od zrození k smrti a k novému zrození.

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 3/2021
Načíst další

(1964, Praha) vystudovala český jazyk a jednooborovou psychologii na Filozofické fakultě UK. Pracuje jako psychoterapeutka se zaměřením na biosyntézu a psychomotorickou terapii Pesso Boyden; zabývá se také metodologií v oblasti krizové intervence, paliativní péčí a terapií psychického traumatu. Je autorka, spoluautorka a editorka mnoha odborných publikací. Mezi lety 2004–2021 pracovala jako pedagog na Katedře sociální práce FF UK. Je také zakladatelkou a spoluzakladatelkou dvou ansámblů zaměřených na poučenou interpretaci staré hudby: komorního souboru Ensemble Guillaume a kvartetu Quadrifolium. Je autorkou básnických sbírek Z období prvních řas (dybbuk, 2016), Autoportréty (Malvern, 2022) a Grotte (Malvern, 2024). Publikovala v literárních časopisech Souvislosti, Psí víno, Glosolália, Tvar, Rukopis. V roce 2021 psala pro časopis Tvar pravidelný sloupek s názvem Báseň v odraze.

 

 

(1964, Praha) vystudovala český jazyk a jednooborovou psychologii na Filozofické fakultě UK. Pracuje jako psychoterapeutka se zaměřením na biosyntézu a psychomotorickou terapii Pesso Boyden; zabývá se také metodologií v oblasti krizové intervence, paliativní péčí a terapií psychického traumatu. Je autorka, spoluautorka a editorka mnoha odborných publikací. Mezi lety 2004–2021 pracovala jako pedagog na Katedře sociální práce FF UK. Je také zakladatelkou a spoluzakladatelkou dvou ansámblů zaměřených na poučenou interpretaci staré hudby: komorního souboru Ensemble Guillaume a kvartetu Quadrifolium. Je autorkou básnických sbírek Z období prvních řas (dybbuk, 2016), Autoportréty (Malvern, 2022) a Grotte (Malvern, 2024). Publikovala v literárních časopisech Souvislosti, Psí víno, Glosolália, Tvar, Rukopis. V roce 2021 psala pro časopis Tvar pravidelný sloupek s názvem Báseň v odraze.

 

 

(1964, Praha) vystudovala český jazyk a jednooborovou psychologii na Filozofické fakultě UK. Pracuje jako psychoterapeutka se zaměřením na biosyntézu a psychomotorickou terapii Pesso Boyden; zabývá se také metodologií v oblasti krizové intervence, paliativní péčí a terapií psychického traumatu. Je autorka, spoluautorka a editorka mnoha odborných publikací. Mezi lety 2004–2021 pracovala jako pedagog na Katedře sociální práce FF UK. Je také zakladatelkou a spoluzakladatelkou dvou ansámblů zaměřených na poučenou interpretaci staré hudby: komorního souboru Ensemble Guillaume a kvartetu Quadrifolium. Je autorkou básnických sbírek Z období prvních řas (dybbuk, 2016), Autoportréty (Malvern, 2022) a Grotte (Malvern, 2024). Publikovala v literárních časopisech Souvislosti, Psí víno, Glosolália, Tvar, Rukopis. V roce 2021 psala pro časopis Tvar pravidelný sloupek s názvem Báseň v odraze.

 

 

(1964, Praha) vystudovala český jazyk a jednooborovou psychologii na Filozofické fakultě UK. Pracuje jako psychoterapeutka se zaměřením na biosyntézu a psychomotorickou terapii Pesso Boyden; zabývá se také metodologií v oblasti krizové intervence, paliativní péčí a terapií psychického traumatu. Je autorka, spoluautorka a editorka mnoha odborných publikací. Mezi lety 2004–2021 pracovala jako pedagog na Katedře sociální práce FF UK. Je také zakladatelkou a spoluzakladatelkou dvou ansámblů zaměřených na poučenou interpretaci staré hudby: komorního souboru Ensemble Guillaume a kvartetu Quadrifolium. Je autorkou básnických sbírek Z období prvních řas (dybbuk, 2016), Autoportréty (Malvern, 2022) a Grotte (Malvern, 2024). Publikovala v literárních časopisech Souvislosti, Psí víno, Glosolália, Tvar, Rukopis. V roce 2021 psala pro časopis Tvar pravidelný sloupek s názvem Báseň v odraze.

 

 

(1964, Praha) vystudovala český jazyk a jednooborovou psychologii na Filozofické fakultě UK. Pracuje jako psychoterapeutka se zaměřením na biosyntézu a psychomotorickou terapii Pesso Boyden; zabývá se také metodologií v oblasti krizové intervence, paliativní péčí a terapií psychického traumatu. Je autorka, spoluautorka a editorka mnoha odborných publikací. Mezi lety 2004–2021 pracovala jako pedagog na Katedře sociální práce FF UK. Je také zakladatelkou a spoluzakladatelkou dvou ansámblů zaměřených na poučenou interpretaci staré hudby: komorního souboru Ensemble Guillaume a kvartetu Quadrifolium. Je autorkou básnických sbírek Z období prvních řas (dybbuk, 2016), Autoportréty (Malvern, 2022) a Grotte (Malvern, 2024). Publikovala v literárních časopisech Souvislosti, Psí víno, Glosolália, Tvar, Rukopis. V roce 2021 psala pro časopis Tvar pravidelný sloupek s názvem Báseň v odraze.

 

 

Vyhledávání
Starší obsah

Pro obsah starší roku 2015 můžete zapátrat na našem starém webu: http://old.itvar.cz.

Pokud Vám můžeme s čímkoliv pomoci, napište nám!

Edituje