(1953, Košice) je výtvarník, básník, prozaik, dramatik a publicista. Vystudoval kontrabas na konzervatoři, hrál mj. v orchestru Janáčkovy opery v Brně, ale hlavní zájem věnuje výtvarnému umění, malbou je zastoupen v řadě galerií. V letech 1994–2011 vyučoval na Fakultě výtvarných umění VUT Brno. Patří k nejdůslednějším českým konceptualistům a jednou z jeho nejviditelnějších akcí bylo v roce 1998 třicet billboardů na dálnici D1 s nápisem „Chci peníze!“ a číslem účtu, na stejných plochách ji ukončilo sdělení „Už nechci“ (na uvedené konto obdržel 50 haléřů). Kromě desítek samostatných výstav se účastnil bezpočtu skupinových expozicí doma i v zahraničí. K jeho výstavě v Domě umění v Opavě v roce 2006 vyšel katalog, jehož přílohou bylo CD Brno–Opava a zpět. Marian Palla čte jízdní vlakové řády Brno–Opava a zpět. První knihu Ve znamení hada (1994), sci-fi pro děti, napsal s Janem Jiráněm. Záhy však zaujal básnickými sbírkami Jak zalichotit tlusté ženě (1996) a Kdyby byl krtek velkej jako prase (1997), následovaly prózy S chloupkem na jazyku aneb Sto případů detektiva Wlapra (1999), Zápisky uklízečky Maud (2000), hra Sajns fikšn (2000), deníkové záznamy Teplé škvarky (2007), příběhy dvou kamarádů Bill a Nebyl (2009). V roce 2011 mu vyšla provokativní kniha Njkpůúp kkléedc. Kniha Naivní konceptualista a slepice (2014) je souborem jeho úvah a fejetonů. K retrospektivní výstavě v Moravské galerii v Brně v roce 2017 vydal Nečitelnou knihu a v roce 2022 básnickou sbírku Smrad škvařeného fousu. V roce 2003 se v Olomouci stal historicky prvním mistrem České republiky ve slam poetry.