05_poezie2
Václav Kahuda
Darina Alster

Síť života

Došli jsme spolu k řece času
Trsy vědomí se v ní rozpouštějí
Meandry prostoru
Ostrůvky napadrť
Díváme se do propasti
Její bezednost je protkána tenkými zlatými nitkami
Když do ní padám, tak mě ty nitky chrání
Padám pomaleji
Snáším se jako list

Beletrie – Poezie
Z čísla 17/2023

připsáno památce Václava Kahudy

Čeho se chytám zde na břehu řeky v tomto městě
Kde místa, kterými jsem prošla, ihned zakryla jiná městská krajina?
Jsem teď a tady a tam a zároveň úplně jinde

Došli jsme spolu k řece času
Trsy vědomí se v ní rozpouštějí
Meandry prostoru
Ostrůvky napadrť
Díváme se do propasti
Její bezednost je protkána tenkými zlatými nitkami
Když do ní padám, tak mě ty nitky chrání
Padám pomaleji
Snáším se jako list

Všechno se pořád proměňuje

Dneska jsem chvíli byla liška
Asi tak vcelku osm let

Not a tame lion
Roars and kisses

Růže od L již týden kvete tím nejněžnějším květem
Růže od L je meč zaseknutý do kamene

Všechno ostatní se pořád mění
Cítím slabost

All that you touch you change
All that you change
Changes you
The only lasting truth is Change
Goddess is change

Živý řetěz
Řetězec z živých lidských těl pevně obepne cokoli
Lidé se drží za ruce
Jejich dotek je formou paměti
Vědění je rozpomínání

Vtip je v tom se do té propasti neustále nedívat
Udržet si vnitřní emoční klima
Klimatická změna
Seberegulace

Hodnota sebehodnota neochvějná víra
Kulturní popření pandemie úzkosti
Disconnection je závislost
Opakem závislosti je connection

Trauma je souběh dvou různých časových rovin.
Chodba ze zrcadel, do kterých se nesmíš zadívat, jinak se tam zasekneš.

We can overgrow we can overflow
Our Society of Trauma

Wounded Witch

V Přítomnosti se sbíhají různé časové osy
Mrtvé tělo se pod zemí postupně proměňuje v život rostlin
Kvete skrze jejich květy a vůně zažívá krásu
Again and again

Doufám že se nás AI nebude pokoušet hypnotizovat

Přetavit strach a smutek na moudrost
Úzkost na otevřenost
Vztek na soucit

Vertikální rozměr
Autenticita

Ze srdce mi vylétávají ptáčci
Snažím se to skrýt pod bundou
Ale jsou prostě tam
A když se nikdo nedívá
Létají tam a zpět

Asi si ve mně udělali hnízdo
A vyvedou mladé

V troskách starého světa vzniká nový svět

Tělo vzpomínek

Potvrzení o prokletí

Po sedmi letech se člověku vymění všechny buňky v těle a jede dál nanovo

Ptala jsem se démonů, koho mám milovat a oni mi řekli, že každá vulva je jiná a že každý dick je přímo propojený se srdcem

Láska je informace prostupující prostorem
Se kterou jsme se dosud nenaučili pracovat

Pohybujeme se jako živé plameny

docenění
modelovat vlastní tělo jako vzácný živý šperk
vykroužit tělo z hlíny jako vázu
dno té nádoby je pánevní dno

síť života je síť rodiny, předků a těch co přijdou po nás
vždycky tě někdo miluje aniž o tom víš

V meditaci tongen rozšiřuji své tělo, aby se do něj vešlo všechno utrpení světa
Vdechuju utrpení a vydechuji úlevu
Tělo je vzdušné a vznáší se vysoko nad městem
Jako rozchechtaný papírový drak

Najdu nového životního partnera ve Ztrátách & nálezech?
Bude tam odložený jako snubní prstýnek mezi kroužky na svazku klíčů.

Na okraji temnoty se leskne tekutý střípek bohyně
Dost keců!
Přijmi tu animu, která chce konat!
Šílenství opotřebovanosti
Nároky všedního dne

Být single mother je jako závodit dostihy oblečená v dragu.
Genderové stereotypy tlačí jak španělská bota
Srdce se loupe vrstvu po vrstvě jako cibule

Skrz tělo lze mapovat historii, skrz dotek oživovat paměť.
Jemná životodárná, zlatě se třpytící síť života, jemná vztahová síť,
která mne chrání před pádem do temnot.

Asi půjdeme do ulic a napíšeme si na odhalené kozy bílou barvou jako Femen:
„Jsem jenom člověk a nic nevím!“

Výchova neposedných dětí:

Teď jsme na konci civilizace a stále víme kulové.
Nic podstatného jsme se od pravěku nenaučili

Moře emocí
Zaplavuje nás zbavuje nás identity
Mamma mare
Rozpouštíme se v ní jako pěna
Grazia per vivere
Emoce nás dříve či později dostanou

všechny ty zapřené vytěsněné potlačené nechtěné nemilované
všechny tyto zatracené dívky schoulené v hlíně pod zemí

     povstanou

Giant goddess of Mercy standing on the big moving snake – symbol of constant change.
The quality of constant change embraces fears in my head.
Inner wounded child.
Dirty badass girl is no more silent.
She is laughing in my arms and I am telling her I choose you!
And she smiles we are one

K obrázku: Václav Kahuda jako Demiurg; foto Lukáš Houdek, Darina Alster

Chviličku.
Načítá se.
  • Darina Alster

    je intermediální umělkyně, performerka a techno-čarodějka. Ve své tvorbě se věnuje novým formám performance s inscenovanými prvky, kostýmy a site-specific situacemi. Témata akcí se pohybují od osobních mysticko-tělesných prožitků časovosti a silných emocí až k velmi ...
    Profil

Souvisí

  • Psychedelie
    Anketa s Biankou Bellovou, Dominikem Bártem, Nelou Bártovou, Marianem Pallou, Vojtěchem Vackem, Janem Škrobem, Patrikem Linhartem, Annou Beatou Háblovou, Michalem Šandou, Radkem Fridrichem, Janem Vozkou, Jiřím Davidem, Darinou Alster, Ondřejem Maclem, Alešem Kauerem, Alžbětou Bublanovou, Xerodothem Sigmiem, Vlado Matuškou, Martinem Trdlou, Františkem Hruškou, Petrou Soukupovou, Adamem Borzičem a Pavlou Horákovou

    Všechny bych legalizovala

    Ptá se Milan Ohnisko

    Obohacován a okrádán zároveň – tak dlouho a tak intenzivně, že těžko si představit existenci člověka jako živočišného druhu bez přiznání role drog.

    Rozhovory – Anketa
    Z čísla 4/2023
  • 10_umeni1
    Umění
    Darina Alster

    Kolektivní tělo

    Musíme totiž připustit, že tělo prezentované jako klenot a odkrývané či pokrývané významy, ať už v podobě glitrů, masek či nahoty, je vážně nebo i humorně krásné a je skutečným klenotem.

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 13/2021
  • Umění je mocný nástroj ovlivňování kolektivního vědomí lidí, jiných bytostí i Země, a tím může pomoci odvrátit klimatickou katastrofu. Proto bývají umělecké prostředky happeningu či performance hojně využívány zejména v ekologických protestech.

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 10/2019