Došli jsme spolu k řece času
Trsy vědomí se v ní rozpouštějí
Meandry prostoru
Ostrůvky napadrť
Díváme se do propasti
Její bezednost je protkána tenkými zlatými nitkami
Když do ní padám, tak mě ty nitky chrání
Padám pomaleji
Snáším se jako list
Beletrie – Poezie
Z čísla 17/2023
připsáno památce Václava Kahudy
Čeho se chytám zde na břehu řeky v tomto městě
Kde místa, kterými jsem prošla, ihned zakryla jiná městská krajina?
Jsem teď a tady a tam a zároveň úplně jinde
Došli jsme spolu k řece času
Trsy vědomí se v ní rozpouštějí
Meandry prostoru
Ostrůvky napadrť
Díváme se do propasti
Její bezednost je protkána tenkými zlatými nitkami
Když do ní padám, tak mě ty nitky chrání
Padám pomaleji
Snáším se jako list
Všechno se pořád proměňuje
Dneska jsem chvíli byla liška
Asi tak vcelku osm let
Not a tame lion
Roars and kisses
Růže od L již týden kvete tím nejněžnějším květem
Růže od L je meč zaseknutý do kamene
Všechno ostatní se pořád mění
Cítím slabost
All that you touch you change
All that you change
Changes you
The only lasting truth is Change
Goddess is change
Živý řetěz
Řetězec z živých lidských těl pevně obepne cokoli
Lidé se drží za ruce
Jejich dotek je formou paměti
Vědění je rozpomínání
Vtip je v tom se do té propasti neustále nedívat
Udržet si vnitřní emoční klima
Klimatická změna
Seberegulace
Hodnota sebehodnota neochvějná víra
Kulturní popření pandemie úzkosti
Disconnection je závislost
Opakem závislosti je connection
Trauma je souběh dvou různých časových rovin.
Chodba ze zrcadel, do kterých se nesmíš zadívat, jinak se tam zasekneš.
We can overgrow we can overflow
Our Society of Trauma
Wounded Witch
V Přítomnosti se sbíhají různé časové osy
Mrtvé tělo se pod zemí postupně proměňuje v život rostlin
Kvete skrze jejich květy a vůně zažívá krásu
Again and again
Doufám že se nás AI nebude pokoušet hypnotizovat
Přetavit strach a smutek na moudrost
Úzkost na otevřenost
Vztek na soucit
Vertikální rozměr
Autenticita
Ze srdce mi vylétávají ptáčci
Snažím se to skrýt pod bundou
Ale jsou prostě tam
A když se nikdo nedívá
Létají tam a zpět
Asi si ve mně udělali hnízdo
A vyvedou mladé
V troskách starého světa vzniká nový svět
Tělo vzpomínek
Potvrzení o prokletí
Po sedmi letech se člověku vymění všechny buňky v těle a jede dál nanovo
Ptala jsem se démonů, koho mám milovat a oni mi řekli, že každá vulva je jiná a že každý dick je přímo propojený se srdcem
Láska je informace prostupující prostorem
Se kterou jsme se dosud nenaučili pracovat
Pohybujeme se jako živé plameny
docenění
modelovat vlastní tělo jako vzácný živý šperk
vykroužit tělo z hlíny jako vázu
dno té nádoby je pánevní dno
síť života je síť rodiny, předků a těch co přijdou po nás
vždycky tě někdo miluje aniž o tom víš
V meditaci tongen rozšiřuji své tělo, aby se do něj vešlo všechno utrpení světa
Vdechuju utrpení a vydechuji úlevu
Tělo je vzdušné a vznáší se vysoko nad městem
Jako rozchechtaný papírový drak
Najdu nového životního partnera ve Ztrátách & nálezech?
Bude tam odložený jako snubní prstýnek mezi kroužky na svazku klíčů.
Na okraji temnoty se leskne tekutý střípek bohyně
Dost keců!
Přijmi tu animu, která chce konat!
Šílenství opotřebovanosti
Nároky všedního dne
Být single mother je jako závodit dostihy oblečená v dragu.
Genderové stereotypy tlačí jak španělská bota
Srdce se loupe vrstvu po vrstvě jako cibule
Skrz tělo lze mapovat historii, skrz dotek oživovat paměť.
Jemná životodárná, zlatě se třpytící síť života, jemná vztahová síť,
která mne chrání před pádem do temnot.
Asi půjdeme do ulic a napíšeme si na odhalené kozy bílou barvou jako Femen:
„Jsem jenom člověk a nic nevím!“
Výchova neposedných dětí:
Teď jsme na konci civilizace a stále víme kulové.
Nic podstatného jsme se od pravěku nenaučili
Moře emocí
Zaplavuje nás zbavuje nás identity
Mamma mare
Rozpouštíme se v ní jako pěna
Grazia per vivere
Emoce nás dříve či později dostanou
všechny ty zapřené vytěsněné potlačené nechtěné nemilované
všechny tyto zatracené dívky schoulené v hlíně pod zemí
povstanou
Giant goddess of Mercy standing on the big moving snake – symbol of constant change.
The quality of constant change embraces fears in my head.
Inner wounded child.
Dirty badass girl is no more silent.
She is laughing in my arms and I am telling her I choose you!
And she smiles we are one
K obrázku: Václav Kahuda jako Demiurg; foto Lukáš Houdek, Darina Alster
Chviličku.
Načítá se.
Darina Alster
je intermediální umělkyně, performerka a techno-čarodějka. Ve své tvorbě se věnuje novým formám performance s inscenovanými prvky, kostýmy a site-specific situacemi. Témata akcí se pohybují od osobních mysticko-tělesných prožitků časovosti a silných emocí až k velmi ...
Musíme totiž připustit, že tělo prezentované jako klenot a odkrývané či pokrývané významy, ať už v podobě glitrů, masek či nahoty, je vážně nebo i humorně krásné a je skutečným klenotem.
Umění je mocný nástroj ovlivňování kolektivního vědomí lidí, jiných bytostí i Země, a tím může pomoci odvrátit klimatickou katastrofu. Proto bývají umělecké prostředky happeningu či performance hojně využívány zejména v ekologických protestech.