Elf slashed with a sword
Báseň věnovaná obrazům Martina Lacka, který je také autorem ilustrace.
Báseň věnovaná obrazům Martina Lacka, který je také autorem ilustrace.
Elfka je krvácející raněná šelma.
Z otevřených ran prýští její život.
Kapky krve tečou v houfech malých štírů, kteří se šikují a jsou připraveni svými vytrčenými ocasy ihned bodnout.
Elfka Fenix hoří v žehnajícím gestu.
Elfka Kentaur.
Monstrum.
Kráska & zvíře v jednom.
Zraněné Elfky jsou dcery síly.
Daughters of the strenght jsou ženským ekvivalentem Riders on the storm.
Tarotová karta Strenght má význam osedlávání si vlastní síly v podobě divoké šelmy.
Prožitek přítomnosti.
Ženská podoba Svatého Šebestiána.
Raněná Elfka prožívá extázi.
Mystický moment transu z bolesti.
Transformace se skrývá v narušení živé hmoty těla.
Zraněná síla je ještě větší síla.
Medúza byla původně žena, která byla znásilněna Poseidonem v chrámu, a dostala za to trest od Athény. Byla prokleta bohy a stal se z ní démon..
Nespravedliví bohové jsou temná zrcadla lidí.
Hadi na její hlavě se mění v hluboké parohy poznání.
Probouzí se činnost v zasutých utajených mozkových synapsích.
Poznání je rozvzpomínání.
Ošklivá špinavá zneužitá holčička se krčí v rohu tmavé místnosti.
Hlavně nikomu nesmí nic říct!
Useknutá hlava Medúzy pláče malé červené štíry.
Useknutá hlava Medúzy v rukách nahé elfky.
Medúza náhle pozvedne zrak k divákovi a divoce se rozesměje…
Killing skills
With her eyes she is able to turn a human into a stone.
Because she is fucking beautifull!!!
No one has the brave to date her.
She is so alone!!!
Selfconfidence
Stovky Medúz s hadovitými těly obdařenými superschopnostmi se prohánějí v herním prostředí Heroes of Might.
Nevědomí osvětluje říše Fantasy zatímco vítr prohání stránky deníku, do kterého si zapisuju přesně to, co říkáš.
Jarní vítr nositel společenských změn…
Bhišma byl neporazitelný válečník, který složil slib, že nebude bojovat proti někomu, kdo si změnil pohlaví, což prozradil protivníkům a byl zabit šípy transsexuálního bojovníka, který ho v předchozím životě miloval jako žena a byl jím odmítnut.
Elfky kráčejí krajinou s mraky a nesou vztyčené kouzelné meče.
Mrazivý, Ohnivý, Jedový
Krajinu z obrazu propojuje s krajinou naší procházky vítr, který vane všude v prudkých poryvech
A temně modré nebe
Skutečnost zůstává neodpovězená.
Všechny naše těla pocházejí ze Země
V současném feminismu je gender záležitostí spektra
Duše světa nese všechna pohlaví
Podobnost výrazu Martinovy tváře s tváří raněné elfky
Oba se mi dívají zpříma do očí…
Kapka krve stéká ze šrámu,
který máš šikmo přes tvář.
Krev se mění v malé štíry, kteří v houfech pochodují pryč.
Pochodující kapky krve
Život, Míza a Osobní síla
Elfky to nikdy nevzdávají!
Never Give Up! Dont Give Up!
Heroicky snášejí i bolest.
Heroiness in Timelesness!
Pradávné archetypy jsou pořád živé skrze naše osobní příběhy.
Když se Patočky ptali po smyslu života, jeho odpověď byla velmi jednoduchá:
„Smysl života je transformace.“
Síla transformativního erotismu.
Vůně a hmota ženského těla.
Utrpení a extáze z jeho překonávání skrze krásu.
Novodobý ženský archetyp: Probuzená zraněná velmi silná žena, která zápasí sama se sebou a se společenským zavržením.
Jak pravil Alejandro Jodorowsky: „Krása je nejmocnější zbraň!“
Musíme totiž připustit, že tělo prezentované jako klenot a odkrývané či pokrývané významy, ať už v podobě glitrů, masek či nahoty, je vážně nebo i humorně krásné a je skutečným klenotem.
Umění je mocný nástroj ovlivňování kolektivního vědomí lidí, jiných bytostí i Země, a tím může pomoci odvrátit klimatickou katastrofu. Proto bývají umělecké prostředky happeningu či performance hojně využívány zejména v ekologických protestech.
Takto nazvané čtyřhodinové pásmo v režii Asociace spisovatelů a časopisu Tvar tvořilo doprovodný program letošního knižního jarmarku malých nakladatelů KNIHEX 06, který se konal v Praze na ostrově Štvanice 19. června. Součástí pásma byla přednáška o protektorátní poezii, moderovaná debata na téma „fašismus versus demokracie“, hudební vystoupení, autorská čtení a performance. Ke třem stěžejním bodům programu – přednášce, debatě a performanci – se vracíme v následující reportáži.
Ohlédnutí za výstavou Flaesh v pražském Rudolfinu (1. 10. 2015 – 3. 1. 2016, kurátor Petr Nedoma)