Transformativní vzdělávání zkoumá, co nám může umožnit, abychom čelili narůstající těkavosti našeho současného dění s hlubším smyslem pro sebereflexi a odpovědnost a abychom dovedli rozlišovat mezi různými výklady probíhajících událostí.
(1982) je součástí kolektivu Gesturing Towards Decolonial Futures, který se věnuje otázkám souvisejícím s historickým, systémovým a probíhajícím násilím a ekologickou neudržitelností našeho současného způsobu bytí. Na Univerzitě Britské Kolumbie v Kanadě zkoumá, jaké formy učení mohou být vhodné pro vyrovnávání se s nepředvídatelností a nejistotou plynoucí ze současných a budoucích globálních krizí. V České republice ve spolupráci s Institutem úzkosti rozvíjí například experimentální projekt „Škola rozpouštění – rozšiřování – propojování imaginace“, který zkouší být zotavovnou smyslů utlumených nastavením současného vzdělávání.