(1993) je filosofující herečka. Vystudovala filosofii na FF UK v Praze a DAMU. V současné době je doktorandkou na Ústavu románských studií FF UK. Jako režisérka se věnuje tvorbě autorských představení (Bohemia, uvedena roku 2018 v Paříži, Elevace 2018 v Casablance, Přeslice 2019 v Setúbalu). Je spoluzakladatelkou spolku HERONS VECTOR (projekt Odposlech, 2020) a otevřené platformy Nothing Is a Problem Here, pořádající happeningy, performance či kabarety. Její první knihou je prozaický debut Tři (Dauphin, 2020) a nově jí vychází básnický debut Jen ztratím jméno (Malvern, 2020), z něhož otiskujeme ukázku.

Lidé
Anna Luňáková
Medailon
-
-
zaprvé očekávat od vůdců nelidskost
zadruhé se vzpínat jako bezhlavý kůň
v pohádce Boženy Němcové
a v neposlední řadě krást nábytek na podpalBeletrie – PoezieZ čísla 1/2021 -
-
-
-
Není ovšem na škodu knihu alespoň prolistovat, pokud chcete, stejně jako já, pochopit, odkud vítr vane, když se někdo veřejně staví proti snahám současného feminismu ve stylu: Mně nic nevadí, nikdo mě neznásilnil, já mám peněz a příležitostí dostatek… a zbytek už dořeší příroda, která nám jasně rozdala role.
Reportáže – Kritický ohlasZ čísla 14/2020 -
KřestPraha – Kampus HybernskáSaša Uhlová, Eva Klíčová, Anna Luňáková, Jana Patočková, Ondřej Buddeus, Ondřej Ditrych, Matěj Metelec, Petr Bittner, Pavel Šplíchal, Ondřej Trhoň
Záblesky budoucnosti
Křest nového čísla revue Prostor.
-
-
Nad knihouDaniela Šterbáková – Ticho: John Cage, filozofia absencií a skúsenosť ticha
Všechno je hudba?
Reflektuje Anna LuňákováUž Wolfgang Amadeus Mozart si všiml, že hudba je ukrytá nejen v notách, ale i v tichu mezi nimi, a jiní zas, že je lepší nemluvit, pokud slova nejsou lepší než ticho. V případě Johna Cage nejde jenom o „toho performera, co zahrál ticho“, ale o celý kontext myšlenkového pohybu, ve kterém jeho pokus vzniká.
Recenze a reflexe – RecenzeZ čísla 13/2020 -
Čtení, KoncertPraha – PunctumArnošt Goldflam, Luan Gonçalves, Mikuláš Mrva, Anna Luňáková, Jonáš Zbořil, Tim Postovit, Lukáš Senft
Večer Tvaru: Čas
Večírek Tvaru.
-
Čtenář nemusí ani souhlasit, ani se považovat za levicového, aby pro něj četba této knihy byla přínosem.
Recenze a reflexe – RecenzeZ čísla 12/2020
-
Reportáže – DivadloZ čísla 3/2021
-
-
-
-
Není ovšem na škodu knihu alespoň prolistovat, pokud chcete, stejně jako já, pochopit, odkud vítr vane, když se někdo veřejně staví proti snahám současného feminismu ve stylu: Mně nic nevadí, nikdo mě neznásilnil, já mám peněz a příležitostí dostatek… a zbytek už dořeší příroda, která nám jasně rozdala role.
Reportáže – Kritický ohlasZ čísla 14/2020 -
-
Reportáže – Kritický ohlasZ čísla 10/2020
-
Reportáže – DivadloZ čísla 8/2020
-
Reportáže – DivadloZ čísla 5/2020
-
zaprvé očekávat od vůdců nelidskost
zadruhé se vzpínat jako bezhlavý kůň
v pohádce Boženy Němcové
a v neposlední řadě krást nábytek na podpalBeletrie – PoezieZ čísla 1/2021 -
-
Nad knihouDaniela Šterbáková – Ticho: John Cage, filozofia absencií a skúsenosť ticha
Všechno je hudba?
Reflektuje Anna LuňákováUž Wolfgang Amadeus Mozart si všiml, že hudba je ukrytá nejen v notách, ale i v tichu mezi nimi, a jiní zas, že je lepší nemluvit, pokud slova nejsou lepší než ticho. V případě Johna Cage nejde jenom o „toho performera, co zahrál ticho“, ale o celý kontext myšlenkového pohybu, ve kterém jeho pokus vzniká.
Recenze a reflexe – RecenzeZ čísla 13/2020 -
Čtenář nemusí ani souhlasit, ani se považovat za levicového, aby pro něj četba této knihy byla přínosem.
Recenze a reflexe – RecenzeZ čísla 12/2020 -
Nad knihouYoshihiro Francis Fukuyama
Identita: volání po důstojnosti a politika resentimentu
Reflektuje Anna LuňákováRecenze a reflexe – RecenzeZ čísla 5/2020 -
Recenze a reflexe – RecenzeZ čísla 17/2019
-
Nad knihouGeorges Canguilhem – Poznávání života
Biologie pod pokličkou života
Reflektuje Anna LuňákováCanguilhem píše, že pokud nechápeme problematiku vysoušení dolů (starou celá staletí), nepochopíme ani parní stroj. Pokud nevíme, jak funguje kolovrátek, nemůžeme rozumět lokomotivám. Racionalizace techniky nesmí dávat zapomenout na iracionální původ stroje.
Recenze a reflexe – RecenzeZ čísla 11/2019 -
Vzhledem k nesmírné tíži vyrovnávání se s nemožným působí Petříčkova kniha jako (byť třeba nevyžádaný) dar, zvlášť v momentálním kontextu, ve kterém se tak obtížně prosazuje myšlení vůbec.
Recenze a reflexe – RecenzeZ čísla 3/2019
Pro obsah starší roku 2015 můžete zapátrat na našem starém webu: http://old.itvar.cz.
Pokud Vám můžeme s čímkoliv pomoci, napište nám!
Edituje
-
Vojtěch Němec
Redakce