MS(S

Lidé

Milena Slavická (M. S.)

Medailon

(1949, Karviná) je historička umění, kurátorka, vysokoškolská pedagožka a spisovatelka. Manželka malíře Viktora Pivovarova. V letech 1990–96 působila jako šéfredaktorka časopisu Výtvarné umění a jako vydavatelka a editorka uměleckých sborníků a knih Viléma Flussera. Vyšly jí odborné publikace Létat, odejít, zmizet: Moskevské konceptuální umění – Flug, Entfernung, Verschwinden: Konzeptuele Moskauer Kunst (Cantz Verlag, 1994), Adriena Šimotová: Hlava k listování (OSVU/GemaArt, 1997), UB 12: Studie, rozhovory, dokumenty (OSVU/GemaArt/Gallery, 2006) a beletristické knihy Povídky jamrtálské (Torst, 2010), Hagibor (Torst, 2014) a Ona (Torst, 2018).

Autor fotografie

Alžběta Diringerová

  • MS(S
    Milena Slavická (M. S.)

    Dopisy Virginii 11

    Autorka sice není dcerou „vzdělaného a váženého muže“ (tak jste přeci nazývala sebe), její větná forma není brilantní, ale přesto si myslím, že Vám může být tato její poema blízká pro bezedný smutek, který tají stejně jako mnohé Vaše virtuózní prózy.

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 11/2019
  • milena_slavicka
    Rozhovor s Milenou Slavickou (M. S.)

    Rozhoupávala jsem zvony

    Ptá se Kamila Ženatá

    Představ si, že přímo pod nosem normalizačních dohlížitelů si Chalupecký dělal vlastní kulturní vztahy. Věděl, že kontakty se západními umělci zdaleka nejsou pro režim tak nebezpečné jako ty s Poláky, Maďary, natož s Rusy.

    Rozhovory – Rozhovor
    Z čísla 10/2019
  • MS(S
    Milena Slavická (M. S.)

    Dopisy Virginii 10

    Ženy byly příliš dlouho ponižované a kvůli této zkušenosti neumí mužům důvěřovat, nemají chuť si mužů vážit. A muž, náhle a nečekaně – a pro něj zcela nepochopitelně – znevážený, bez zkušenosti s dřívějšími ústrky, má chuť se mstít.

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 10/2019
  • MS(S
    Milena Slavická (M. S.)

    Dopisy Virginii 9

    Citujete se sympatiemi Cyrila Chaventryho, který přiznává ženám jiný smysl pro hodnoty, jiný způsob řešení konfliktů, a dokonce předpokládá, že by mohly na tomto základě vybudovat lepší svět.

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 9/2019
  • MS(S
    Milena Slavická (M. S.)

    Dopisy Virginii 8

    Nebo bych mohla zkusit popsat výraz očí Milady Horákové ve chvíli, kdy ji k trestu smrti odsoudila jiná žena, příslušnice pokrokové avantgardy, když už mám v referátu k avantgardám přihlížet. Asi bych to nedokázala.

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 8/2019
  • MS(S
    Milena Slavická (M. S.)

    Dopisy Virginii 7

    V každém případě Wernisch nehodlá připlácnout pravdu ke stolu, přišpendlit si ji na košili, přibít hřebíkem ke dveřím. Podobá se chlapci, kterému v pokoji poletuje sluneční prasátko, kdosi mu ho posílá oknem, rejdí po stěnách, po podlaze, po stropě, občas se ocitne na básníkově ruce, na jeho obličeji. Nechytá ho. Vždyť se chytit nedá.

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 7/2019
  • MS(S
    Milena Slavická (M. S.)

    Dopisy Virginii 6

    Ale co s cizími slovy, která se do veršů nijak neukládají? Neukládají, protože jsou cizí. Ivan Blatný, coby básník, branou anglického jazyka neprošel.

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 6/2019
  • MS(S
    Milena Slavická (M. S.)

    Dopisy Virginii 5

    Některá díla vypadají jako rozvinuté a silně poškozené svitky Tóry a jiná zase jako na cáry trhaná těla, jako Erbenovy svatební košile rozházené ráno na hřbitově.

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 5/2019
  • MS(S
    Milena Slavická (M. S.)

    Dopisy Virginii 4

    Paměť si představuji jako nezměrný prostor. Možná nejvíc mi připomíná pohoří. Rozlehlé pohoří, něco jako Himálaje. Nejen nezměrný prostor, ale i úplně jiný čas má paměť. Přesahuje každé lidské vědomí.

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 4/2019
  • MS(S
    Milena Slavická (M. S.)

    Dopisy Virginii 3

    Z perspektivy paměti (ať již individuální, nebo kolektivní) vypadá podoba člověka a vůbec čehokoliv jinak. Paměť má, kromě zmíněných dat, i specifický čas. Dokáže zaměnit blízké a vzdálené, tenkrát a nyní, a co víc, stmelit je v jediný koncentrovaný tvar.

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 3/2019
  • MS(S
    Milena Slavická (M. S.)

    Dopisy Virginii 2

    Divišova duše ale nevyplula, nýbrž vytryskla, vyřítila se a cenou byly deprese a tlučení hlavou o zeď – a napsal Beránka na sněhu.

    Drobná publicistika – Slovo
    Z čísla 2/2019
Načíst další

(1949, Karviná) je historička umění, kurátorka, vysokoškolská pedagožka a spisovatelka. Manželka malíře Viktora Pivovarova. V letech 1990–96 působila jako šéfredaktorka časopisu Výtvarné umění a jako vydavatelka a editorka uměleckých sborníků a knih Viléma Flussera. Vyšly jí odborné publikace Létat, odejít, zmizet: Moskevské konceptuální umění – Flug, Entfernung, Verschwinden: Konzeptuele Moskauer Kunst (Cantz Verlag, 1994), Adriena Šimotová: Hlava k listování (OSVU/GemaArt, 1997), UB 12: Studie, rozhovory, dokumenty (OSVU/GemaArt/Gallery, 2006) a beletristické knihy Povídky jamrtálské (Torst, 2010), Hagibor (Torst, 2014) a Ona (Torst, 2018).

(1949, Karviná) je historička umění, kurátorka, vysokoškolská pedagožka a spisovatelka. Manželka malíře Viktora Pivovarova. V letech 1990–96 působila jako šéfredaktorka časopisu Výtvarné umění a jako vydavatelka a editorka uměleckých sborníků a knih Viléma Flussera. Vyšly jí odborné publikace Létat, odejít, zmizet: Moskevské konceptuální umění – Flug, Entfernung, Verschwinden: Konzeptuele Moskauer Kunst (Cantz Verlag, 1994), Adriena Šimotová: Hlava k listování (OSVU/GemaArt, 1997), UB 12: Studie, rozhovory, dokumenty (OSVU/GemaArt/Gallery, 2006) a beletristické knihy Povídky jamrtálské (Torst, 2010), Hagibor (Torst, 2014) a Ona (Torst, 2018).

(1949, Karviná) je historička umění, kurátorka, vysokoškolská pedagožka a spisovatelka. Manželka malíře Viktora Pivovarova. V letech 1990–96 působila jako šéfredaktorka časopisu Výtvarné umění a jako vydavatelka a editorka uměleckých sborníků a knih Viléma Flussera. Vyšly jí odborné publikace Létat, odejít, zmizet: Moskevské konceptuální umění – Flug, Entfernung, Verschwinden: Konzeptuele Moskauer Kunst (Cantz Verlag, 1994), Adriena Šimotová: Hlava k listování (OSVU/GemaArt, 1997), UB 12: Studie, rozhovory, dokumenty (OSVU/GemaArt/Gallery, 2006) a beletristické knihy Povídky jamrtálské (Torst, 2010), Hagibor (Torst, 2014) a Ona (Torst, 2018).

(1949, Karviná) je historička umění, kurátorka, vysokoškolská pedagožka a spisovatelka. Manželka malíře Viktora Pivovarova. V letech 1990–96 působila jako šéfredaktorka časopisu Výtvarné umění a jako vydavatelka a editorka uměleckých sborníků a knih Viléma Flussera. Vyšly jí odborné publikace Létat, odejít, zmizet: Moskevské konceptuální umění – Flug, Entfernung, Verschwinden: Konzeptuele Moskauer Kunst (Cantz Verlag, 1994), Adriena Šimotová: Hlava k listování (OSVU/GemaArt, 1997), UB 12: Studie, rozhovory, dokumenty (OSVU/GemaArt/Gallery, 2006) a beletristické knihy Povídky jamrtálské (Torst, 2010), Hagibor (Torst, 2014) a Ona (Torst, 2018).

Vyhledávání
Starší obsah

Pro obsah starší roku 2015 můžete zapátrat na našem starém webu: http://old.itvar.cz.

Pokud Vám můžeme s čímkoliv pomoci, napište nám!

Edituje