Olga Stehlíková

Rozloučení

Drobná publicistika – Komentář
revue Ravt 5/2019

Milí čtenáři Ravtu,

je třeba umět odejít příslovečně v nejlepším, a to i od svého děcka, jak jsem se poučila už v revue Pandora i jinde, a tak se coby editorka Ravtu loučím touto douškou. Za dobu existence tohoto magazínu jsme se – plurál skromnosti – vám snažili nabízet to (nejlepší) mnohé, co současná česká poezie, próza i drama vytvořily a co jinde v danou dobu nebylo možno číst. Své novinky či ukázky z rukopisů v Ravtu otisklo rovných 170 autorů, a to napříč oblíbeností či proslulostí v literární obci; přesněji to byli:

Jan Jícha
Pavel Janoušek
Roman Kanda
Tereza Semotamová
Jiří Pinkas
Pavel Zajíc
Michal Šanda
Dominik Melichar
Ivana Myšková
Marek Šindelka
Peter Getting
Katherine Mansfieldová
Olga Stehlíková
Ondřej Buddeus
Milan Ohnisko
Michal Bystrov
Mária Ferenčuhová
Emil Hakl
Zuzana Lazarová
Petra Klapka
Tomáš Gabriel
Nikol Patíková
Václav Kahuda
Martin Stöhr
Richard Klíčník
William J. T. Mitchell
Ladislav Zedník
Jaroslava Oválská
Eli Koska
Jitka Hanušová
Jan Škrob
Bianca Bellová
Jan Horáček
Jitka N. Srbová
Roman Krištof
Vojtěch Němec
Martin Trdla
Ondřej Lipár
Vít Janota
Ivan Binar
Guillaume Basset
Miroslav Fišmeister
Eva Košinská
Adéla Gálová
Milan Děžinský
Ondřej Hanus
Daniel Hradecký
Pavel Novotný
Marie Šťastná
Petr Borkovec
Kateřina Bolechová
Derek Rebro
Jonáš Zbořil
Tomáš Čada
Robert Janda
Robert Wudy
Olga Pek
Svatava Antošová
Simona Racková
Milan Ohnisko
Michal Škrabal
Adam Borzič
Jan Horáček
Kamil Bouška
Michal Maršálek
Josef Straka
Louis Armand
David Vichnar
Petr Hruška
Roman Polách
Radek Glabazňa
Ivana Kašpárková
Jan Kunze
Jan Nemček
Miroslav Černý
Petra Hůlová
Radka Denemarková
Pavla Horáková
Jan Němec
Száz Pál
Jónás Tamás
Bartók Imre
Adéla Gálová
Evžen Gál
Szőcs Petra
Nagy Kata
Zilahi Anna
Jana Orlová
Zuzana Fuksová
Karel Škrabal
Michal Šanda
Lucie Faulerová
Zofia Bałdyga
Aleš Palán
Emma Kausc
Alena Scheinostová
Zuzana Dostálová
Lukáš Sedláček
Yveta Shanfeldová
Marie Feryna
Pavel Klusák
Vojtěch Kučera
Ewald Murrer
Marek Torčík
Ondřej Macl
Zuzana Kultánová
Matěj Lipavský
Kateřina Matuštíková
Marek Toman
Kristýna Svidroňová
Viktor Špaček
Zdeněk Přibyl
Tomáš Míka
Liao I-wu
Olga Grjasnowa
Kristýna Vorlíčková
Radana Matějčková
Ondřej Škrabal
Alžběta Luňáčková
Zdeněk Volf
Lenka Kuhar Daňhelová
Pavel Němec
Vesna Evans (Tvrtković)
Radek Štěpánek
Natálie Paterová
Aleš Kauer
Jitka Harabišová
Jan Spěváček
Petr Hrbáč
Jindřich Clusenere
Dana Dvořáčková-Malá
Adrian T. Bell
Beata Hlavenková
Jan Žamboch
Jana Šteflíčková
Michal Bystrov (poezie + Odlesk)
Hana Lundiaková
Vratislav Kadlec
Robin Král
Lukáš Senft
Jan Vozka
Ondřej Hložek
Tomáš T. Kůs
Sylva Ficová
Michal Tallo
Michal Baláž
Jan Škrob
Andrej Bublák
Lucia Huňadyová
Marek Torčík
Marcel Lacko
Filip Németh
Ondřej Škrabal
Barbara Vojtašáková
Helwig Brunner
Dietrich Machmer
Kathrin Schmidtová
Bastian Schneider
Daniela Vodáčková
Peter Zemla
Mikuláš Bryan
Viktor Špaček
Jane Campbellová
Petr Řehák
Martin Poch
Barbora Nováková
Viktorie Rybáková
Vlado Matuška
Dan Dizzle
Ema Destinnová

Pokaždé bylo číslo – a že Ravt kromě prázdnin a výpadku ochoty finančně jej podpořit ze strany MK vycházel zcela pravidelně 1x za 14 dní – doprovázeno literárně-politickou či literárně-společenskou publicistikou v rubrice Pádlo. Do Odlesku přispěla svými fotografiemi řada fotografujících literátů.

Děkuju všem jmenovaným za důvěru, kterou k Ravtu chovali, a za nebývalou ochotu publikovat své texty bez honoráře, což se nedělá a dělat by se nemělo, jelikož to devalvuje prostředí.

Děkuju svým kolegům z Tvaru, Lukášovi a před ním Vojtovi, že si se mnou protrpěli noční uzávěrky Ravtu a autorské i redakční úpravy na poslední chvíli.

Předávám tímto Ravt sakumprásk Ladislavu Zedníkovi, který bezpochyby naváže lépe a významněji na původní a setrvalou myšlenku Ravtu. Láďa se pohybuje v literatuře s klidem, suverenitou a jistým nadhledem, který bude zárukou toho, že Ravt nebude uzavřen do sebe. Věřím také, že se díky Láďovi v Ravtu objeví noví autoři, na které jsem nepřišla nebo které jsem – zdůrazňuju nechtíc – mohla přehlédnout nebo si na ně jednoduše nevzpomněla.

Než se rozloučím docela, dovolím si pod taktovkou Romana Polácha v příštím čísle, tj. za 14 dní, vydatnou ostravskou derniéru. Děkuju, Romane!

Hodně zdaru!

Chviličku.
Načítá se.
  • Olga Stehlíková

    (1977) vystudovala bohemistiku a lingvistiku na FFUK v Praze a publicistiku na VOŠP v Praze. Působí jako nakladatelská i časopisecká redaktorka, editorka a literární publicistka. Byla editorkou literární revue Pandora ...
    Profil

Souvisí

  • Ozvěny Beat Generation
    Věra Rosí, Olga Stehlíková

    Dvě básně o Allenu Ginsbergovi v Praze

    Je máj 65
    před studentskou maškarádou
    křepči Američan, který přiletěl z Moskvy, Varšavy a Krakova
    odkud nebyl vyhoštěn
    aby přiletěl do Prahy, odkud bude vyhoštěn

    Beletrie – Poezie
    Z čísla 5/2019
  • Heller
    Tvárnice
    Rozhovor s Janem M. Hellerem

    Propůjčením ocenění nic nekončí, naopak začíná

    Ptá se Olga Stehlíková

    Vždycky mě zajímalo, jak v textech fungují motivy – jak se z nich rodí složité významy různých řádů, jak to, že jsou čitelné pro některého čtenáře, zatímco pro jiného vůbec, zda jsou jakožto jazykové jevy nějak limitované, nebo mohou nabývat katarzních, či dokonce zjevitelských funkcí.

    Rozhovory – Rozhovor
    Z čísla 2/2019
  • Tvárnice
    Olga Stehlíková

    Co jsem zahlédla

    O něco vyhraněnější je situace poezie, její zoufalí nakladatelé se totiž orientuji výlučně na podzimní sklizeň a stále výraznějším bodem ve strategických úvahách nakladatelů o datu vydaní plánovaných titulů je zjevně konaní festivalu Tabook.

    Drobná publicistika – Literární soutěž
    Z čísla 15/2018