Uzávěrka
Již proběhlo

31. 1.

–––
Kolokvium, Seminář

Autor v domě: druhé kolo

Divadelní kolokvium s renomovanými tvůrci.

Autor v domě vychází z dramaturgie A studia Rubín, která je ve značné míře založena na autorských textech a inscenacích. Vybraní autoři získají možnost psát své texty v tvůrčím dialogu s tutory Ondřejem Novotným a Simonou Petrů. S nimi se budou setkávat formou pravidelných kolokvií, která se uskuteční od února do září šestkrát. Aby vznikl podnětný tvůrčí dialog budou konzultovány nejenom texty účastníků, ale i samotných tutorů, a to od jejich základní ideje až po finální tvar. Závěrečným výstupem bude scénické čtení, které se uskuteční v A studiu Rubín. Potenciální možností je také inscenování některého textu či textů v A studiu Rubín a jejich zařazení do repertoáru.

Pilotní ročník dal příležitost vytvořit texty čtyřem autorům – Barboře Hančilové, Ondřeji Šulcovi, Bernardetě Babákové a Evě Blechové, a dvou tutorům – Lucii Ferenzová a Renému Levinskému. Lucie Ferenzová díky němu vytvořila scénář k inscenaci Jezero (premiéra 30. listopadu 2019), René Levinský napsal hru A osel na něj funěl, která se hrála během Vánoc v Městských divadlech pražských, a umělecká šéfka divadla Dagmar Radová vytvořila scénář pro inscenaci Tumor: karcinogenní romance (premiéra jako site-specific A studia Rubín v pražské Invalidovně 17. září 2019). Výstupy samotných autorů můžete přijít zhlédnout i vy v jejich scénických čteních:

  • 31. ledna – Text Barbory Hančilové Čtyři roční období v režii Ondřeje Štefaňáka – čtou Anita Krausová, Jan Bárta.
  • 14. února – Text Ondřeje Šulce Apollo 1.1. v režii Jiřího Ondry – čtou Richard Fiala, Václav Hoskovec, Vojta Hrabák, Petr Pochop, Marek Zeman, Jiří Ondra, Lucie Ferenzová, Jana Hauskrechtová.
  • 5. března – Text Bernardety Babákové Quit livin’ on dreams v režii Lucie Ferenzové – čtou Anita Krausová, Jana Kozubková, Markéta Ptáčníková, Jindřiška Křivánková, Vojtěch Hrabák.
  • 7. dubna – Text Evy Blechové Bez zpáteční jízdenky v režii Jana Friče – čtou Zdena Hadrbolcová, René Levínský ad.

Více informací o projektu Autor v domě II. je možné najít na oficiálních webových stránkách divadla a profilech sociálních médií. Zájemci splňující podmínky projektu pomohou své přihlášky zasílat nejpozději do půlnoci 31. ledna 2020.

 

Podmínky

Autor v domě je otevřen všem autorům a autorkám bez rozdílu věku i zkušeností. Tutoři spolu s uměleckou šéfkou A studia Rubín budou účastníky vybírat na základě těchto zaslaných podkladů:

  • motivační dopis (max. 2 500 znaků),
  • strukturovaný životopis,
  • náčrt synopse budoucího textu (max. 2 500 znaků),
  • jedna až dvě ukázky dosavadní tvorby s krátkým komentářem, proč jste vybrali právě tyto ukázky.

Vše zašlete na e-mailovou adresu astudiorubin@gmail.com a v předmětu uvěďte „Autor v domě II“. Přihlášky zasílejte nejpozději do 31. ledna 2020. První kolokvium se bude konat v sobotu 15. února 2020.

 

Více o tutorech

 

Ondřej Novotný

Narozen 1984 v Praze. Po gymnáziu vystudoval VOŠ při Konzervatoři Jaroslava Ježka v Praze (obor Tvorba textu, scénáře) a DIFA JAMU v Brně (Divadelní dramaturgie). V současnosti je zaměstnán jako pedagog Pražské konzervatoře a Konzervatoře Duncan centre. Od března 2015 (pohostinsky už od září 2014) působí jako dramaturg a autor v Divadle X10. Od dob studií se taktéž věnuje psaní pro divadlo a jako autor spolupracoval s několika českými divadly (Divadlo Husa na provázku, HaDivadlo, Klicperovo divadlo v Hradci Králové, A studio Rubín, NoD, Studio Hrdinů, Divadlo X10) i Českým rozhlasem.

V roce 2011 zvítězil v soutěži Cena Konstantina Trepleva se svým textem To léto. V roce 2018 získal druhé místo za hru Teritorium v dramatické soutěži agentury Aura-pont. Stejná hra byla oceněna děleným 3. – 5. místem v Cenách divadelní kritiky v kategorii Nejlepší česká hra uvedená v roce 2018. Dvakrát se účastnil unikátní akce The 24 Hour Plays pořádané Divadlem X10. Poprvé jako dramaturg, podruhé jako autor textu Never more. Mezi jeho poslední hry dále patří Kolaps nebo Série bezdůvodných aktů.

V Brně spoluzakládal nezávislou divadelní skupinu D´EPOG, aby poté s několika kamarády přešel do nově vytvořené formace Masakr Elsinor, která inspirace poezií spojuje s poloimprovizovanými performancemi v netradičním prostoru. Je zpěvákem a saxofonistou v punkové kapele Vyčůrat a spát, velmi příležitostným hercem a folkovým písničkářem.

 

Simona Petrů

Jako dramaturgyně a dramatička začínala v brněnském Divadle v 7 a půl. Poté byla dramaturgyní v divadle Husa na provázku. Hostovala i v HaDivadle, ND Brno, Divadle Polárka, ve Studiu Hrdinů a dalších scénách po celé republice. Zakládala nezávislé scény Zbrojovkapůl.cz a Paradox. Je autorkou divadelních her Tichý Tarzan o fotografu Miroslavu Tichém, Mašíni – cestou samurajů, Zasnoubené se smrtí, Marx Bros, PŠT aneb postšoková terapie, Medvědi, Mileniny recepty, Věra o gymnastce Věře Čáslavské nebo Ve jménu republiky věnující se období třetího odboje v Československu ad. Spolupracovala např. s režiséry M. T. Růžičkou, A. Petrželkovou, K. Polívkovou, J.A. Pitínským, V. Morávkem, M. Dočekalem, M. Hábou. V současné době je dramaturgyní Městských divadel pražských, kde má za sebou inscenace Andělé v Americe a Sláva a pád krále Otakara.

Chviličku.
Načítá se.

Souvisí