Výsledný efekt je však ještě překvapivější. Díky změněné perspektivě vnímání času získáváme odstup. Otázky po tom, kolik okamžiků se vejde do jediné chvíle nebo jak dlouhá je věčnost, se vynořují a zase mizí, neboť přestávají dávat smysl. Spolu s autorkou se ocitáme v bezčasí „pozorující nepřítomnosti“, bez pocitů, bez emocí, bez účasti a prakticky bez zaujetí.
(1938) je básnířka, prozaička, překladatelka a historička umění. Vystudovala dějiny umění a estetiku, od druhé poloviny 60. let se začala systematičtěji věnovat psaní. V roce 1968 odešla do Paříže, kde vystudovala japanistiku, v pařížském muzeu orientálního umění Guimet se poté soustředila na japonské a čínské malířství. V 60. letech se podílela na činnosti pražské surrealistické skupiny, odborné i literární texty psané po odchodu do Paříže ve francouzštině publikovala v řadě francouzských i mezinárodních časopisů. Je považována za autorku, která experimentuje s jazykem, žánrem i autorskou výpovědí.